H1 Communication har sedan start erbjudit outsourcing av kundservice och support.
Genom att arbeta enligt den nya ISO standarden 18295-1 säkerställs det att både uppdragsgivare och slutkund får högsta möjliga kvalitet, vilket bidrar till att höja kundupplevelsen, säger Marie Kågeman COO på H1.
– Kraven på företagens kundservice har ökat. Ofta vill kunden ha hjälp även under kvällar och helger, både mejl, chatt och telefonsupport ska då vara möjligt.
Outsourcing av kundservice fortsätter växa
Att lägga ut hela eller delar av sin kundservice och support blir idag allt vanligare. Många använder sig av outsourcing från företag som H1, och med den nya certifieringen blir pro-cessen smidigare och tryggare, menar Linus Hedén, Marknadschef på H1.
– Kundresan och en välfungerande kundsupport blir allt viktigare. Vi har i princip alltid arbetat enligt ISO 18295-1 standarden, men att ha certifieringen, dessutom som första företag i Norden, innebär att vi nu ytterligare kan höja kvalitén inom Contact center branschen.
– Ramverket i ISO 18295-1 används av oss både internt och externt, men kan även an-vändas av våra uppdragsgivare. För att uppnå och behålla certifieringen blir du regelbundet granskad. Det gör att du måste sträva efter att ständigt förbättras, vilket i sin tur skapar en nöjdare slutkund, avslutar Marie Kågeman.
OM H1 COMMUNICATION
H1 Communication är en kvalitets-certifierad kundservice som skapar mervärde, för kund och slutkund. Vi erbjuder outsourcing av kundservice, support och svarsservice i hela norden samt stora delar av Europa. Med oss får du ledande kundupplevelser med fokus på kvalitet och glada medarbetare genom vårt medarbetarvarumärke ”Happy Filosofin”.
H1 bygger kundnära samarbeten med stort engagemang och kontinuitet i alla lägen. Vi har över 350 kundservicemedarbetare och sex kontor placerade i Östersund, Stockholm, Haparanda, Helsingborg och Arbrå. Genom flertalet ISO-certifieringar erbjuder vi kvalitetscertifierade tjänster på över 30 språk, och samtliga nordiska språk – dygnet runt, året runt.